Voor wie is het?
B2B verkoop is voor alle zakelijk klanten zoals bedrijven, ondernemingen, bedrijven, instellingen en overheidsinstanties die EMS Gateways installeren of willen gebruiken in hun eigen zakelijke proposities.
Bestelproces
Voor kleine directe bestellingen van een paar Gateways kunt u gewoon rechtstreeks in de webshop bestellen. Zie de secties hieronder over BTW-verwerking en betaalmethode/facturatie.
BTW-verwerking
Alle bestellingen van klanten die geen geldig btw-nummer opgeven, worden als btw-plichtig gezien.
De toegepaste btw is afhankelijk van de verzendbestemming. Als de bestemming binnen Nederland of buiten de EU ligt, wordt het Nederlandse btw-tarief van 21% toegepast.
Voor bestemmingen binnen de EU wordt het btw-tarief van de EU-lidstaat van bestemming toegepast.
Dus als u een bestelling plaatst vanuit Duitsland, passen wij 19% Duitse btw toe. (Dit is een EU-regeling die One Stop Shop heet).
Als u tijdens het afrekenen een geldig niet-Nederlands EU-BTW-nummer invult bij de factuuradresgegevens, wordt de BTW-vrijstelling voor intracommunautaire leveringen automatisch toegepast.
Door een feature-mismatch tussen twee plugins in de backend wordt er echter altijd BTW geheven over de betalingstoeslagen.
Als u dit niet wenst, kunt u de IBAN-betaalmethode gebruiken, die geen betalingstoeslag heeft.
U kunt ons ook mailen voordat u een bestelling plaatst, zodat we uw BTW-nummer handmatig kunnen controleren en een klantenaccount met BTW-vrijstelling kunnen aanmaken.
Als u een bestelling plaatst met een geldig EU-BTW-nummer en u ziet nog steeds dat er BTW wordt toegevoegd aan de producten, dan is de BTW-controle mislukt of is de check gelukt om een ongeldig BTW-nummer af te keuren. Als u denkt dat het onjuist is, stuur ons dan een e-mail voordat uu een betaling verricht. Als u toch doorgaat en de bestelling plaatst, kunnen we de betaalde btw achteraf niet verrekenen.
Betaalmethoden en facturering
Afhankelijk van het land van bestemming bieden we een aantal betaalmethoden aan.
Deze omvatten IBAN bankoverschrijving, iDeal, BanContact, Paypal, Creditcard, Apple pay etc.
Alle bestellingen moeten vooraf worden betaald. Goederen worden niet verzonden als er geen betaling is ontvangen.
Als u een factuur nodig heeft voor uw interne goedkeuring (voordat u bestelt), kunt u een gewone bestelling plaatsen in de webshop met de IBAN bankoverschrijving als betalingsmethode en dan kunt u ons vragen om een pro-forma factuur te sturen.
Bestellingen met IBAN-bankoverschrijvingen moeten binnen 12 dagen worden betaald. Als er geen betaling is ontvangen, wordt de bestelling automatisch geannuleerd. (Dus als u geen goedkeuring krijgt, wordt de bestelling geannuleerd zonder verdere betalingsverplichting).
BBQKees Gateways toevoegen aan uw eigen bedrijfspropositie
Over het algemeen als een bedrijf een use case ziet voor de EMS Gateways en ze contact met ons opnemen, geven we een overzicht van de mogelijkheden en beantwoorden we alle vragen die ze hebben.
Als volgende stap vragen we ze om een EMS Gateway product te bestellen in de webshop zodat ze eerst kunnen testen of de EMS Gateway geschikt is voor hun use case en of ze meer specifieke ondersteuning nodig hebben.
Vervolgens kunnen we technische ondersteuning bieden bij de implementatie. Het is ook mogelijk om Gateways te bestellen die een specifieke firmware hebben of we kunnen uw configuratie erop laden voor verzending.
Ordervolumes en volumeprijzen
Bestellingen tot 20-50 Gateways kunnen meestal direct via de webshop geplaatst worden, zolang de voorraad toereikend is. Indien u meer Gateways nodig hebt dan er op voorraad zijn in de webshop, stuur ons dan een e-mail. Meestal hebben we veel meer eenheden in opslag, klaar om toegevoegd te worden.
Voor bestellingen boven de 10 Gateways kunnen we volumekortingen bespreken.
Productaanpassing
Als u een groter aantal Gateways nodig hebt, kunnen we uw configuratie voor verzending op de Gateways laden en kunnen we er ook een specifieke firmware op laden.
Als u slechts enkele Gateways nodig hebt, is het verstandiger om de ‘generieke’ versie te bestellen en de firmware zelf aan te passen na ontvangst.
De firmware heeft ook een functie om uw eigen logo en contactgegevens toe te voegen op de ondersteuningspagina’s.
B2B swap service
Voor B2B-bestellingen bieden we een unieke omruilservice voor (mogelijke) defecten aan het product. Als uw klant een probleem heeft, kunt u met ons overleggen en als wij denken dat het hardware gerelateerd is, of mogelijk software gerelateerd maar de klant zou het niet snel kunnen oplossen, sturen wij een vervangend product naar u toe.
Vervolgens kunt u de klant op locatie bezoeken en de Gateway omruilen. Als de nieuwe Gateway werkt, stuurt u ons de defecte unit.
Als de nieuwe Gateway ook niet werkt, ligt het probleem buiten de Gateway en moet u de vervangende unit naar ons terugsturen.
Door deze service aan te bieden kunt u uw bezoeken op locatie minimaliseren, die over het algemeen natuurlijk veel duurder zijn dan online ondersteuning.
Wij nemen de kosten voor de verzending van de vervangende unit naar u voor onze rekening, u betaalt voor de retourzending en zorgt ervoor dat wij de juiste unit terugkrijgen.